Bumerang

26 Eylül 2011 Pazartesi

İzmir-Polis Anı Evi

     

       İzmir'e her gidişimde mutlaka Kemaraltı'na giderim. Oradan da Kızlarağası Hanı'na, Hisarönü Camisi'nin etrafındaki dükkanlara girer mutlaka eski eşyalar bakarım. Bir de Kemeraltı'nın sonuna geldiğiniz zaman Hisarönü Camisi'nin olduğu sol  taraf değil de sağ  tarafa dönerek yolu takip ederseniz ana yola çıktığınızda (İkiçeşmelik Caddesi üzeri) yolun tam karşısında Polis Anı Evi'ni görürsünüz. Buraya daha önce de girdim gezdim ama yanımda fotoğraf makinam olmadığı için resimleyip yayınlayamamıştım. Artık çantamda fotoğraf makinamla geziyorum:))

      Anı Evi'nden içeriye girdiğim zaman karşılayan görevliye fotoğraf çekip internet sayfamda yayınlamak istediğimi söyledim,izin istedim. Çünkü her yerde fotoğraf çekimine izin vermiyorlar. Görevli bana evi gezdirdi ve eşyalar hakkında bilgi verdi. Ben de bu bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum.

      Anafartalar Polis Karakolu, dönemin İzmir valisi Rahmi Bey tarafından 1913 yılında 2 katlı bir bina olarak yaptırılmış ve uzun yıllar karakol olarak kullanılmış.Binanın sağlam olması amacıyla yumurta akı kullanılması önemli bir özellik olarak dikkat çekmekte.
       İzmir Polis Anı Evi 8 Nisan 2005 yılında müze olarak düzenlenip açılmış.Müze fikrini ise İzmir Emniyet Müdürü Sayın Halil  Tataş bey ortaya atmış, ve bu müze  çıkmış.Müzede tarihi silahlar, tüfekler,daktilolar, sabıka defterleri, polis kıyafetleri ve polis eşyaları bulunmakta.

Fotoğrafları büyütmek için üzerlerine tıklayınız.

 Santral.


 Ser komiser odası.


  Sabıka kayıtları.

 Nezarethane.

 Nezarethane.


 Gazlı coplar.

 Salma çuhadarı.




 Atlı askerlerin başlığı.

 Emniyet md.üniforması.


 

 Gece bekçisi kıyafeti.


 Emn. Md. Halil Tataş'ın üniforması.


 Çinli polislerin üni.


 İngiliz polis üniforması.

 Alman polisi üniforması.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder