Bumerang

23 Eylül 2011 Cuma

Altınoluk- Abdullah Efendi Konağı

      Altınoluk'a gittiğimizde Abdullah Efendi Konağı'nda Kırkyama sergisinin olduğu söylendi. Tabi meraklısı olarak ben durur muyum, her ne kadar zor da gelse kızımı ve eşimi de oraya götürdüm.İyi ki gelmişiz. Hem harika bir Kırkyama sergisi izledik,hem de çok güzel tarihi bir yapıyı görmüş olduk.
      Böyle güzel bir konakla ilgili araştırma yaptım ve tabiki orada fotoğraflarını da çektim.Böyle bir yerin başkaları tarafından da görülmesi, tanınması gerektiğini düşünüyorum.
   

     
Öğrendiğime göre Abdullah Efendi Konağı'nın tarihi 150 yıllık bir geçmişe dayanıyor.Konağın ilk sahibi o tarihte var olan Papazlık kilisesinin rahibi.1. Dünya savaşı sonu, Kurtuluş savaşı öncesinde rahip Midilli adasına göç ediyor ve mallarını Abdullah Efendi ile değiş tokuş yapıyor.O tarihten sonra konak Abdullah Efendi Konağı olarak biliniyor.
        Konağın Osmanlı mimari üslubu temel alınarak Türk ve Rum ustalara yaptırıldığı sanılmakta.Tavan süslemeleri, şömine üstü ve dolaplardaki ahşap işçilik çok güzel. Ayrıca dış yüzeylerdeki tahta kaplamalar, pencereler, cumba altındaki kalem işlemeleri dikkate değer.
     





Bakımsızlıktan harap olan bina Kültür Bakanlığı tarafından Tarihi Antandros şehrini Kurtarma, Koruma ve Yaşatma  Derneği'ne çalışmaları için devredilmiş, dernek te 2001 yılı Şubat ayından itibaren konağı tekrar onarmaya başlamış. Konakta şimdi çeşitli sergiler açılmakta ve sanatseverlere bir kültür hizmeti vermektedir.
         Tabi ben ancak bu kadar anlatabildim.O taraflara yolu düşenler bu konağı gezmeden gelmeyin.Bir de konağın yeri o kadar güzel ki arkaya dönüp baktığınızda Altınoluk'u ve denizini tepeden görüyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder