Bumerang

29 Mart 2012 Perşembe

Bursa Karagöz-Hacivat Müzesi

     Bursa'ya her gidişimde bilmediğim yerlere gidip oradaki görülecek, gezilecek yerleri bularak hakkında bilgi almayı seviyorum. Çektiğim fotoğrafları da başkalarıyla paylaşmaktan mutlu oluyorum. O kadar güzel yerler var ki,benim gördüğüm gibi başkalarının da görmesi gerekir diye düşünüyorum.
     Geçen hafta Bursa'da Karagöz- Hacivat'ın mezarının olduğu yere gittim.Bursa'ya tepeden bakan ,Uludağ yolunun olduğu Çekirge Caddesinde bulunuyor.

1997 yılında Hacivat-Karagöz Anıtı karşısında yer alan eski trafo binası Bursa Büyükşehir belediyesi ile Bursa Kültür Sanat ve Turizm Vakfı'nın ortak çalışmasıyla Karagöz Sanat Evi'ne dönüştürülmüş.2007 yılında Bursa Büyükşehir belediyesinin girişimleriyle Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından tescillenen müze,Türkiye'nin ilk ve tek Karagöz Müzesi olarak hizmet vermeye başlamıştır.


     Karagöz Müzesi'nde   gölge oyununun tarihçesi panolarla anlatılmakta.Orjinal Karagöz oyunu tasvirleri, yapılış malzemeleri, kolleksiyonerlerden alınma Osmanlıca  yazı belgeler de burada yerini almış.








   
     İkinci odada kuklalar var. İplerle yukarıya bağlanmış.





     Karagöz Müzesi'nde Gölge ve Kukla oyunlarını yaşatmak amacıyla  gösteri programlarının yanısıra atölye, seminer ve kurs programları da yapılıyormuş.
     Anlatması benden, gezmesi sizden.

1 yorum: