Bumerang

30 Ocak 2016 Cumartesi

Kocaeli- Kerpe kayalıkları

   
     Yine güzel ülkemin güzel bir köşesinde geziyorum. Bu güzellikleri başkalarının görmemesi ya da bu güzelliklerden haberdar olmaması diye bir durumu kabullenemezdim.Ben geziyorsam başkalarıyla paylaşma zorunluluğum var diye düşünüyorum.
     İzmit'e  kızımın yanına gittiğimde günler uzun olduğu için iş çıkışı gidebileceğimiz bir yer düşündük. İzmit otogarında İzmit'in görülmesi gereken yerlerinin büyük boy fotoğraflarını görmüştüm. Orada Kerpe kayalıklarının fotoğrafı vardı.Böylece gidebileceğimiz yere karar vermiş olduk.
     Akşamüzeri saat 17'de iş çıkışı atladık arabaya İzmit'e 50 km. uzaklıktaki Kerpe'ye doğru yola çıktık.Ancak biz o saatte Kandıra'dan yola çıktık. Kerpe Kandıra'ya 10 km. uzaklıkta.Ben tabi buraları bilmiyorum ama tam bir doğa aşığıyım.Yemyeşil ağaçları gördükçe şaşkınlığımı gizleyemeyip neredeyse çığlık atacağım.

     Yeşilin her tonunu görebilirsiniz.İnce uzun bir yoldan devam ettik. Çok beğendiğimiz yerlerde etrafı seyretmek için durduk ve nihayet Kerpe'ye vardık. Kızım buraları biliyor.Kerpe girişinde kayalar yok tabi ki. İçerilere girdikçe güzellikler önümüze çıkmaya başladı. Kerpe Karadeniz kıyısında küçük , güzel bir sahil kasabası. Yemyeşil ormana yaslanmış.Denizi o kadar duru ki hiç kıpırdamıyor.Masmavi bir deniz ve arkasında yemyeşil orman.


      İçerilere doğru gidip arabayı park ettikten sonra kayalıklara yürümeye başladık. ben   bu durumda ne yaparım, hemen fotoğraf makinesini çıkartır  arka arkaya fotoğraflar çekerim ki bunları sayfamda paylaşayım.Benim gördüğüm bu güzellikleri başkaları da görsün. Kayalar, Karadeniz'in hırçın dalgaları ve  rüzgar etkisiyle bir heykeltraşın elinden çıkmış gibi, hatta daha bile güzel. Doğal bir güzellik.

















      Deniz, bir koyda olduğu için hem hiç dalga yok, hem de 150 metre gidince bile derinlik dize kadar geliyormuş.Denizin temizliğinden dibindeki kumlar su yokmuş gibi görünüyor.


      Kayalıklar üst üste taşlar yerleştirilmiş gibi. İnsanlar kayalıklardan denize atlıyorlardı. Böyle hayran hayran seyrederken  bir çay içelim dedik.Kayalıkların hemen yanında küçük ve güzel bir çay bahçesinde oturup denizin ve ormanın güzelliğini seyrettik.

     Biz farkına varmadan akşam olmaya başlamıştı. Burada güneşin batışını izlememiz gerekiyormuş. Biz de sahile inip güneşin batışını izleyerek tekrar İzmit'e geri döndük.




     Eğer İzmit'e yolunuz düşerse Kerpe'ye mutlaka gidin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder