Bumerang

18 Temmuz 2013 Perşembe

Bursa Tarihi Belediye Binası

   





     Bursa'ya gittiğim yakın zamanda buradaki binanın önünden geçerken içeri gireyim dedim. Aslında 7 seneden beri Bursa'ya her gidişimde yanından geçerim ama içeri girmek bir türlü nasip olmadı. ya hafta sonuydu, ya da öğle tatili zamanı. ben de bu defa açık bulunca hemen içeri daldım. gerçekten içerisi de dışı gibi muhteşem bir yapı. Bursa'ya giderseniz görmenizi tavsiye edeceğim yerlerden birisi. Aslında ben blog sayfamda yazdığım her yazı için herkese görmeleri konusunda tavsiyelerde bulunuyorum:))))
     Gelelim tarihine;
Bursa'da Ulu caminin yanında Koza hanın girişi var. Onun da biraz ilerisinde Orhan Camii'nin doğusunda bu tarihi ve ihtişamlı binayı görebilirsiniz. Bu bina Tanzimat döneminin ilk belediye binası olarak biliniyor.1880'de Ahmet Vefik Paşa'nın valiliği yıllarında yapılmış.Mimarı Kütahyalı Şeyh Bender. 132 yıllık bir geçmişi olan bu bina şimdi yine Bursa Büyükşehir Belediyesi merkez binası olarak işlevini sürdürmekte.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder