Bumerang

6 Ağustos 2013 Salı

Aydın- Kahveci Bilal Ağa Konağı



                                     


     Aydın'a Adnan Menderes Üniversitesi Hastanesi'ne gittiğim bir gün (Temmuz sonu) tahlil için kan verdikten sonra  Aydın şehrin içine geldim. Öğleden sonra sonuçları alıncaya kadar gezeyim dedim. Nazilli'de oturmama ve defalarca Aydın'a gitmeme rağmen bir türlü gidemediğim Kahveci Bilal Ağa Konağı'na gitmeye karar verdim.Yerini bilmediğim için sora sora öğrendim ve temmuz sıcağında üstelik öğle vaktinde yürüyerek konağı buldum. Aydın'da Hükümet konağının yanındaki yoldan yukarı doğru epey çıkıyorsunuz, sonra sola dönüyorsunuz.Sağ tarafta konak karşınıza çıkıyor. Konağın kapısına geldim, zili çaldım. Kapıyı müze görevlisi açtı. Kendisine konağı gezmek istediğimi söyledim, bana önce konak hakkında bilgiler verdi.
     Kahveci Bilal Ağa Konağı Levanten tipi Türk Ev Mimarisi'nin önemli örneklerinden birisi.Erken Cumhuriyet döneminde 1924-1930 yılları arasında Macar ustalar tarafından yapılmış. Zemin ve 1. katlarda ''İç sofalı plan tipi'' uygulanmış.Eserin süslemeleri dış cephelerde yoğunlaşmış.
     Konak hafta içi mesai saatlerinde ziyarete açık ve giriş ücretsiz.

     Konak Aydın Ticaret Odası (ATO) tarafından restore edilerek müzeye dönüştürülmüş ve Kültür Evi olarak Aydın'a kazandırılmış.
   
     ZEMİN KAT:
     Konağın girişinde önce bir sofa var. Burada Cumhuriyet Dönemi'ne tarihlenen aynalı bir konsol ile konağa adını veren Kahveci Bilal Ağa'ya ait fotoğraflar ve belgeler sergilenmekte.
     Bu katta  ofis ve  bir kütüphane var.
     Yine bu katta Atatürk tarafından 1937'de Atatürk tarafından açılan Nazilli Sümerbank Basma Fabrikası'na ait eserler sergilenmekte.


     BİRİNCİ KAT:
     Burada merdivenlerden çıktıktan sonra  bir sofaya geliyorsunuz. Burada Osmanlı dönemine ait yorgan, seccade, mangal, sedir takımı,  yazı panoları, göynek var.


     Sofaya açılan odalardan birisinde Osmanlı dönemine  ait bindallılar, üçetekler,cepkenler, peşkirler,çevreler var.



     Sofaya açılan  diğer bir odada ise Cumhuriyet dönemine ait eserler sergileniyor.Çini sobalar, giysiler, gramafon, dikiş makinesi, kadın ve erkek balo kıyafetleri sergilenmekte.



     Sofaya açılan diğer bir odada ise mutfak eşyaları sergileniyor.Burada Cumhuriyet ve Osmanlı dönemlerinde kullanılan  yeme içme kültürüne yönelik eşyalar sergileniyor.


     Ben bu sayfada fotoğrafların hepsini yayınlamadım. Diğer fotoğrafları da görmek isteyen olursa linkini verdiğim Facebook sayfamı ziyaret edebilirler.

https://www.facebook.com/nihal.erbakan/media_set?set=a.10201752844489454.1073741835.1431342882&type=1
   

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder